076 549 84 21
Toon alle items

De reden dat klanten bij ons een assessment aanvragen varieert van "Wij willen een objectieve mening over onze kandidaten" tot "Wat is nou het ontwikkelpotentieel van mijn medewerker". Vragen die onze adviseurs kunnen beantwoorden met onze assessments. Maar hoe werkt dat nou eigenlijk, zo'n assessment? Onze aanpak.

Als wij een aanvraag voor een assessment binnenkrijgen, kijken we eerst naar de achtergrond en de context van de vraag. Wij trekken nooit zomaar een oplossing uit de kast. Zodra de context bekend is, kijken we naar welke adviseur hier het best bij past en aan de slag kan gaan met de vraag. Indien blijkt dat een assessment de oplossing biedt, plannen we een datum voor het assessment, nodigen we de kandidaat uit en maken we een afspraak voor de intake. Bij nieuwe klanten komen we graag eerst persoonlijk langs voor een kennismaking. 

Tijdens de intake worden de aandachtspunten besproken om zo een volledig mogelijk beeld te krijgen van de situatie en wat er uiteindelijk nodig is om het vraagstuk te beantwoorden. We maken dan een programma op maat. Wat houdt dit in? Bij ons bestaat een assessment altijd uit het maken van diverse vragenlijsten en een diepte interview. Een interview is wat ons betreft onmisbaar bij een assessment. Het is gericht op het achterhalen van waarden en drijfveren die dieper liggen in de persoon, dus achter zijn of haar keuzes. Herkenbaarheid en consistentie toetsen wij gedurende dit gesprek.

proces assessment

Wil je ook graag weten hoe iemand zich daadwerkelijk zal gedragen in een bepaalde rol, dan zetten wij rollenspelen in waarbij we werken met professionele acteurs. Dit vergroot de voorspellende waarde voor werkprestaties en hiermee wordt het risico voor het maken van verkeerde keuzes beperkt. Na een rollenspel ontvangt de kandidaat gelijk feedback van de acteur(s) en de adviseur, welke hij of zij kan meenemen in de volgende rol. Daarmee toetsen we met de rollenspelen tevens iemands leervermogen.

De kandidaat ontvangt bij ons altijd op de dag van het assessment een uitgebreide terugkoppeling van de dag. Wij merken dat een kandidaat het prettig vindt om niet te hoeven wachten op de resultaten van de gemaakte testen. Ook biedt het de kandidaat de gelegenheid om vragen te stellen. Indien de kandidaat geen bezwaar heeft, gaat er dezelfde dag een eerste inhoudelijke terugkoppeling naar de klant. Onze opdrachtgevers geven aan dat ze dit altijd erg prettig vinden.

Vervolgens gaat de adviseur aan de slag met de rapportage. Geen omslachtig verhaal, onze rapportages schrijven wij in heldere, ondubbelzinnige taal met een duidelijk en stellig advies. De klant moet tenslotte een belangrijke keuze maken. In onze rapportages geven wij altijd ontwikkeladvies mee aan de kandidaat en de klant, ook al gaat het om een selectievraagstuk. We geven advies over hoe de ontwikkeling het beste ingevuld kan worden, wat daarvoor nodig is van de kandidaat, de leidinggevende en de organisatie en welke kwaliteiten eventueel verder ontwikkeld kunnen worden om daarin te excelleren. 

 
Meer weten over onze assessements?

Bekijk alle assessments die wij bij Verschoor & Oudshoorn aanbieden.

Bij vragen zijn bereikbaar op het nummer 076 - 549 8421.
Of laat hieronder je gegevens achter en wij nemen contact op met jou.

Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht
Dit veld is verplicht

Deze website is beveiligd door reCAPTCHA en de Google Privacy Policy en Terms of Service zijn hierop van kracht.